Monday, May 31, 2010

Ashraf's Birthday Cake

Untuk waktu terdekat hingga selepas cuti sekolah, saya hanya akan update hasil kerja saya. Insya allah tutorial dan dan beberapa DIY projects akan saya kongsikan dengan anda semua berkemungkinan selepas cuti sekolah nanti.Terima kasih kepada yang sudi mengikuti blog saya dan juga terima kasih atas semua komen2 anda.Saya amat2 menghargainya.

Last week, saya telah siapkan tempahan birthday cake daripada jiran saya, Kak Nora.It's for her only child, Ashraf.Ashraf tak kesah, macamanapun design kek tu, tapi his only request, mesti ade cherry :D


Inilah kek Ashraf.Anda perlu tahu yang saya nieh, tersangat-sangat baru dengan dunia baking ni.Tapi saya amat2 enjoy baking and decorating the cake.


Saya telah siapkan buttercream terlebih dulu.Biasanya saya siapkan buttercream dalam kuantiti yang banyak, kalau lebih saya boleh simpan dalam fridge.Tapi kalau tak cukup, eii...rasa nak marah...sbb tu better buat lebih daripada tak cukup time dah berkobar2 nak deco cake...hehehhee


Huhhu....telah sedaya upaya nak kasik buttercream te smooth...penat dowh...


Finally, nozzle rerumput nieh memang best untuk menutup segala kekurangan yang ada...hahahaha...
Yang penting cherry yang Si Ashraf request tue harus letak dulu...


Saya akhiri deco cake dengan fondant yang dibentuk blossoms dan alphabet serta round shape...pheww...

For Ashraf: " Happy Sweet 11th Birthday Dear! "

No comments:

Post a Comment