Monday, June 7, 2010

Aleen-Firdaus Wedding

Telah bermula mid semester break, banyak juga couple yang melangsungkan perkahwinan.Saya juga tak terkecuali agak sibuk sepanjang cuti ini menyiapkan beberapa tempahan hantaran daripada customer.Kali ini adalah hantaran majlis perkahwinan Aleen dan Firdaus.Tema hantaran daripada pihak Aleen adalah Gold-Brown. Gold basket dan Artificial flowers sebagai bunga dulang telah disediakan oleh pihak Aleen.Basically, saya make full use of any materials provided to me.Design pada platform adalah ilham saya sendiri.Begitu juga small flower accessories pelengkap setiap hantaran, digubah oleh saya.


Antara hantaran daripada Aleen untuk Firdaus


Sirih junjung .Percubaan pertama saya membuat sirih junjung seperti ini.Saya hanya gunakan white daisies, sirih dan sedikit brown artifial flowers.


Sepersalinan kasut kulit.


Cuppies ini dibuat oleh saya.Fondant topping with gumpaste flowers.Since cuppies simple sajer, saya telah decide menghias the plain box dengan rona tema menggunakan bahan2 seperti pada platform.


Tie, tie pin dan wallet.


Jam tangan.


Fruit's basket.(credit to Aleen yang telah letak sifted icing sugar pada grapes instead of kilatkan dengan minyak)


Famous Amos cookies.I should appreciate the fancy tins.Easier for me to deco and arrange. :)


Hantaran sweets ni, ambik masa yang banyak sket untuk disudahkan.Saya tak reti dan kurang suka gubah barangan makanan -contohnye menjadi flower bouquet ker...tapi kalau customer request, saya buatkan juga. :).Saya lebih suka hias bekas (yang murah2 ajer) untuk letakkan barangan makanan tersebut.Saya rasa lebih praktikal selain bekas itu boleh digunakan kemudiannya dan makanan itu lebih selamat daripada ancaman semut dsbnya.hehehe...(my personal opinion yer)

Anyway, Aleen provide saya with a lot of Cadbury Choclairs.So, saya telah dapatkan 4 cookies canister with lid.Ape yang saya buat ialah hiaskan lid tersebut dengan balance material saya buat platform.Selebihnye, saya timbunkan sweets tue dalam golden basket.


Skincare.Saya telah keluarkan each of them drpd clear packaging yang digubah penjual dan hiaskan dengan small flower accessories invidually dan diletakkan dalam golden basket.


Perfume set ni pun saya buat macam skincare set di atas.Loose them from the packaging and deco.


Kemeja for Firdaus.Just a simple fold and a simple deco.Yang ini tade platform.Taruk dalam golden basket yang size paling besar Si Aleen pass kt saya...:)


Sejadah pon same.Saya kurang sker gubahan yang memerlukan saya guna lotsa pins.Simple fold and simple deco adalah my favorite....hehehehe...


Ini pula, gubahan untuk Al-Quran

To Aleen and puan Laila.Thanks kerana mempercayai saya untuk gubah hantaran2 ini.
To Aleen and firdaus: selamat pengantin baru.semoga berkekalan hingga ke akhir hayat kalian.

Note:For more of hantaran yang saya pernah buat, please visit my facebook:khamsaini johari.Saya sedia menyewakan pahar dan alas pahar seperti dalam entry ini(untuk sekitar Seremban).Saya juga sedia menerima tempahan gubahan hantaran.Jika berminat bolehlah hubungi saya untuk rundingan di talian Kham(013 3943103) atau emel ke kham_joe@yahoo.com/khamjoe@gmail.com atau boleh hantar message di messagebox facebook:khamsaini johari.THANX

No comments:

Post a Comment