Friday, June 25, 2010

Penyelenggaraan 'Clear Stamp' / Rubber Stamp

Salam semua...kali ini saya cuma nak share satu cara untuk menyelenggarakan clear stamp/rubber stamp. Ada sesetengah orang yang tak berape kisah tentang penyelenggaraan clear stamp/rubber stamp ini, tapi bagi saya ia amat penting supaya clear stamp/rubber stamp dapat digunakan untuk jangka masa yang panjang...

Saya sentiasa membersihkan clear stamp selepas tidak digunakan lagi menggunakan dua bahan diatas. Scrubber pad (optional) dan cecair pencuci clear stamp/rubber stamp-Ultra Clean(perlu ada)

Close up view for the scrubber pad


Close up view for the Ultra Clean and please enlarge the picture to have a clear look at the label on how to use it... :D


Inside the scrubber pad. Ada dua side.

Satu side perlu di spray dengan ultra clean tadi...


Kemudian, gosok2 kan clear stamp/rubber stamp yang dah guna tadi.Surface yang lembab tadi akan membersihkan kesan ink pada clear stamp/rubber stamp.


Kemudian, keringkan/bersihkan clear stamp tadi pada side yang lagi satu(yg kering)

Note:Kalau tidak ada scrubber pad, spraykan Ultra Clean direct ke atas clear stamp/rubber stamp dan kering dan bersihkan dengan tisu.

Hope it will help you!

2 comments:

  1. thanks kak for sharing this,saya ada jugak guna rubber stamp,tapi selalu bersihkan dengan tisu je,mungkin lepas ni nak try pencuci pulak =)

    ReplyDelete
  2. yes awak...
    baik untuk our stamp life..:D

    ReplyDelete