Saturday, April 16, 2011

Goodies Package:Majlis Aqiqah & Berendoi Baby Damia

Assalamualaikum wbt to all...
Lama tak update hasil kerja saya..quite busy lately,menguruskan baby kecil saya & abang2nyer.
masih struggle menyesuaikan diri si kecil supaya faham saya tak boleh 24hours berdamping dengannyer..:D

Package ini ditempah oleh Akma sempena majlis aqiqah baby ke-2 beliau.Saya seperti biasa, sentiasa excited & komited menyelesaikan setiap tempahan yang dipertanggungjawabkan kepada saya sebab...saya memang suka buat all these things...fun walau sometimes memenatkan.
Inilah tajuk tugasan kali ini:
Majlis Aqiqah & Berendoi
DAMIA NUR ERYNNA
16 April 2011
Theme color: Pink, Cream & Green


Goodies 1:Potpourri Sachet


Goodies 2: Fancy cookies

So, saya akan mulakan dengan proses membuat fancy cookies.
Idea , tips, resepi dan sebagainyer untuk cookies kali ini, saya telah membuat study ke atas hasil kerja seorang pembuat fancy cookie yang sangat2 talented-SUGARBELLE
Seriyes saya kagum tengok semua hasil kerja beliau.click on her name to go to her blog.
Saya follow kebanyakkan tips yang beliau berikan...dan alhamdulillah, melancarkan kerja2 saya.Sesiapa yang ingin mencuba, saya sangat recommended anda study her blog.

Chocolate chip cookies ini merupakan percubaan pertama saya.Resepi juga dari Sugarbelle.Sangat sedap...itu yg boleh saya katekan.Tanpa royal icing pon, saya rasa ia masih sesuai & cute dijadikan doorgift.Please browse her blog(click on recipe) for this choc chip recipe.

Proses outline cookies.Saya guna resipi royal icing Sugarbelle..Superb! pls try n follow her tips yg sgt2 berguna.


Cookies yang telah siap flood dengan royal icing.


....now dah kering, ready utk next deco process....


...utk dptkan circle yang konsisten, saya telah trace bentuk bulat menggunakan bottle cap yg sesuai.Tracing menggunakan gourmet pen yang boleh didapati dari bakery supplies.Kemudian, saya outlinekan dan flood.Perlu keringkan lagi, sebelum settlekan dengan detail.


...detail process-dots outside the circle, ribbon & puting...


...inilah cookies yang telah siap....I got this idea also from Sugarbelle


...each cookies saya seal kemudian individually packed using plastic bag...
..ada rakan2 yang sudi datang menolong saya with these cookies...
Thanks to Puan Nana, Ratukek, Kak Shikin & Ila yang sudi membantu...
Thanks also to my hubby yang banyak membantu menjaga hero2 saya especially si kecil Akid..


Saya suke color combination untuk potpourri kali ini...saya matchkan ribbon warna beige & green..they turned out lovely on pink sachet..

...Ini requested wording from Akma utk bahagian depan & belakang potpourri...


...each potpourri individually packed in plastic bag...


....in a 4"x4" box,saya letak cookies dulu......


...kemudian, baru letak potpourri.


...detail about Baby Damia, on top of the box....


....207 boxes semuanyer...3 more terpaksa dibatalkan..pagi sebelum pack..cookies saya jatuh tersembam...1 tray tersembam..semua 'spare' cookies telah crack...3 tidak cukup sudahhh...sedih sehh...sorry Akma


...Ini pula the goodies bag...
Saya design brown paper bag dengan stamping cartoon baby character...they r so cute...
Title for majlis, saya just print on glossy paper & paste kat paper bag tu...each box diletakkan dalam each paper bag...
TQ tag tu ok tak? Kalau berkesempatan saya share DIY TQ tag tu...tapi kalau ade sesape yg x boleh tunggu, sebab kadang2 saye terlupe terus, boleh ajer e-mel/call saya. prosesnyer simple banget...hehehe..okelah bubbye...Baby saya dah keghiauu...:P


to Akma & family...
semoga majlis berjalan dengan lancar..
Thanks for this order..:D

5 comments:

  1. kham..klu cookies tue nk 160pcs brapa ye?

    ReplyDelete
  2. Bper price nie...klo dlm 100 pcs bper...pls email kat anaroziana.razali@gmail.com

    ReplyDelete
  3. As salam..potpuri ni klu order dlm 200pcs bpe u kira?

    ReplyDelete