Saturday, October 30, 2010

DIY and PROMOTION! :D

Assalamualaikum to all...

Hari ni, saya seronok buat sampel goodies bag and try some DIY ideas. Saya start dengan goodies bag dulu k.Kat bawah ni, goodies bag style jerut from plain cotton.Saya match color turquoise dengan hitam.Saya rasa ramai yang dah biasa tengok goodies bag macam nieh, especially daripada organza.Tapi rasanya cabaran buat goodies bag dari cotton fabric nieh lebih sket especially time nak buat lubang uncang tu.You should try, then you'll know it...hehehe, or else just let me sew for you :D :D :D Sebab...uncang yang saya buat ni, memang saya kemaskan bahagian dalamnya dengan jahit kelim...so, memang tade lebih kain yang terjurai2...itu memang satu cabaran..sebab time nak tarik ribbon melalui uncang...erghh...agak jerih sebab ia dah jadi tebal dengan jahitan kelim tadi...ermm...saya sempat siapkan lima....seronot taw...hehehe...size uncang nieh 6.5inci x 4.5inci...anyway, anda boleh request size yang anda mahu untuk disesuaikan dengan goodies yang nak letak dalam uncang nieh...(itu kalau nak saya yang buatkanlah)...:D


sebahagian uncang yang saya siapkan.....


Ini just sampel k...let say ini for wedding REZ & AMY, and i set the concept as Happy&Fun...so, the font tak formal sangat dan ade few funky images there....(saya boleh sesuaikan stamping dengan concept yang anda ingin ketengahkan, Insya allah)

Well, kat bawah ni, kita akan lakukan aktiviti DIY yang simple yet so nice kalau dapat direalisasikan...I hope it gives you some inspiration...:D


Saya suka mini chocolate bar mcm kat atas ni, Buatan Malaysia lagi...juga sesuai untuk vegetarian...ala2 Kandos...tapi ini Benns...:D


Now take off the outside layer...


Since, ini wedding Rez & Amy, saya just monogramkan nama kedua-duanya...yang ini guna teknik stamping...kalau tade rubber or clear stamp...print ur own label pon boleh...kalau tak reti nak buat fancy2 label...type kat word pon ok....:D


Sebab theme color turquoise and black...so saya matchkan both colors as a new wrapper for the chocolate tadi...


Tadaaaaaa!....now dah jadi chocolate Rez & Amy...exclusive and personal...setuju tak? :D
Well...Kat bawah nie nak masuk promotion part plak....


Goodies bag tu agak besar, cam kempis jer kalau letak chocolate 4 ketul je...unless nak taruk sampai 10 biji chocolate seuncang, oklah, nampak montel sket....so, saya tambahkan satu peket mini popia pusing...ade label lagik...:D Bayangkan kalau ini hadiah untuk tetamu dihari istimewa anda...suke dak????


Sepeket mini popia pusing, 4 ketul mini choc bar(siap ikat bereben-reben lagi) and cotton goodies bag.....So...anda boleh request color...and tell me ur event(birthday ker, wedding ker, enggagement ke), ur concept and all...then kita discuss sampailah kita finalize....tehehe....but plz jgn short notice sgt yer.....Price : ~Rm5 -Rm7 (with minimum purchase of 50 units)


Camnilah jadinyer....Mebbe anda suke this idea...mebbe juga anda tak berkesempatan membuatnye sendiri...saya suka sangat kalau dapat membantu anda..please call me, Kham(013 3943103) should you have any inquiries...Thanks All...Assalamualaikum...

No comments:

Post a Comment