Sunday, January 8, 2012

Putri's Project:Princess

Assalamualaikum wbt....
As promised, saya nak share project 2011, yang saya tak sempat nak post kat blog. Ini merupakan second project saya dengan Akma. Click SINI, to view projek pertama saya untuk Akma.

EVENT:BIRTHDAY
THEME:PRINCESS
SET OF PERSONALIZED GOODIES -1 FRIDGE MAGNET, 1 NOTEBOOK, 1 FANCY COOKIE, PACKED IN BROWN PAPER BAG.
__________________________________________________________________

1.PERSONALIZED FRIDGE MAGNET

Akma minta saya suggest any goodies yang sesuai untuk diberi kepada kawan2 Putri. FYI, Putri is 3 years old ( :
Actually, idea nak buat fridge magnet ni, memang saya dok simpan dalam kepala long before this event lagi.Saya sempat survey & beli bahan2 yang saya mungkin boleh gunakan untuk produce this kind of handmade fridge magnet. So, bila dpt opportunity from Akma, saya suggest lah untuk buatkan fridge magnet.Alhamdulillah,Idea saya diterima...
So, inilah fridge magnet pertama yang saya hasilkan.Basically, main material adalah chipboard(medium type - maksudnyer tak berape tebal) Tapi bila saya dah cantumkan dua keping chipboard(konsepnyer macam frame gambar) so, jadiklah tebal/keras...hihihihi (mode: berusaha untuk explain) hahahaha
last sekali saya letak lah magnet kat belah belakang chipboard yang saya dah potong tadi.

IDEA: Kalau anda tak ada cutting machine (untuk potong macam shape fridge magnet saya), anda gunalah any shape yg senang nak dibuat - trace bentuk tutup tin ka-utk dpt round shape atau kalau ade cookie mould bentuk love ka, trace lah kat chipboard tadi.yang penting perlu ada 2 keping. 1 bahagian anda perlu mount (jadikkan mcm frame gambar) .
Kalau macam fridge magnet ni, saya letakkan 'FRIENDS FOREVER -PUTRI'. Idea lain anda boleh letak gambar ker...

Yang paling utama...untuk menjadikannyer fridge magnet, kenalah taruk magnet kat belah belakangnyer...kalau x de magnet, tidak le namenyer fridge magnet...tapi namenyer frame gambo...hahahaha...

got d idea? DIY yer nanti...selamat mencuba...:D

2.PERSONALIZED NOTEBOOK

Basically, saya gunakan notebook size A7, yang ade jual di bookshop.Kemudian saye make it personal dengan menambahkan asesori yang kebih kurang same saye letak pada fridge magnet tadi....


3. FANCY COOKIE

Ini pula fancy cookie yang saya buat untuk goodies pack si Putri. Just outline icing & saya tambahkan bebunga gumpaste.

4.THE PAPERBAG & DAISY CLIP TAG

Paperbag untuk isi goodies kali ini simple aje. Saya just tampal 2.5inches tag pada paperbag tersebut.Daisy clip ini pula digunakan untuk tutup the paperbag.

5.PERSONALIZED POTPOURRI & CUPCAKE TOPPER


Akma also request saya buatkan 10 potpourri untuk diberi kepada teachers Si Putri & juga cupcake topper.

Hmmm....kesemua ini telah dihantar ke Kota Kinabalu...
THANX A LOT AKMA FOR THIS ORDER! :D


5 comments:

  1. Sangat kreatif comel Dan menarik. Kham guna cutter jenama apa ye? Kat sini yg agak popular jenama cricut. Masih berbelah bagi lagi hati ni nak beli @ x. Tp kalau tgk hasilnya mmg menarik.

    ReplyDelete
  2. Aida: I punyer sizzix bigshot....:D
    ...cricut guna cartridge kan? mcm bleh save banyak dari nak beli die satu2...yer ker?

    ReplyDelete
  3. salam, bp price utk fridge magnet??mcmne nk buat tempahan??

    ReplyDelete
  4. blh saya tau, kat mana nak beli magnet untk craft macam ni?

    ReplyDelete