Tuesday, March 5, 2013

Exlusive Farewell Gift Sets

Assalamualaikum wbt.....
Hari ini saya nak share tentang satu tempahan yang saya terima couple of weeks ago. Ia adalah  farewell gift untuk guru2 yang pernah mengajar pelajar ini. Kuantiti tak banyak, but she wanted sumthing yang memorable untuk diberi kepada guru-guru tersebut...I shud tell , order ni memang sangat short notice(no no no...jangan buat selalu)...tapi sangat susah untuk menolak, sebab saya fikir ia tak banyak, dan budget yang diperuntukkan juga quite besar...so, i was thinking of membuat sesuatu yang sangat istimewa. Dengan waktu yang agak suntuk, saya akhirnya berjaya membuat satu set gift terdiri daripada potpourri yang dimasukkan dalam tin, tote bag with name of each teachers, a simple handmade card & a cake in jar ( thanks to my friend yang provide these cakes)...i just did the tagging part..

Inilah gift set tersebut.Ada card, tote bag, potpourri & cake in jar.Semuanya ada 5 set.

Ini red velvet cake yang dibuat oleh my friend. Thanks a lot Mainacakes. Saya letak satu tag & satu spoon kemudian ikat dengan paper string.


Ini pula merupakan potpourri daripada polkadot pattern fabric. Just nice diletakkan dalam bekas tin.


Ini tote bag daripada fabrik sama yang saya gunakan untuk buat potpourri.Kali ini personalize name untuk setiap bag, saya gunakan alphabet die cut daripada kain felt.


Kesemua hadiah tadi, saya masukkan kedalam paper bag. Yang nampak gojes tu..hehe(perasan sket), adalah crepe flower yang saya attached pada wooden cloth peg.
 

Okay dear readers, dear followers...moga memberi inspirasi kepada anda untuk DIY...
I have to go now...
Till next time. Take care!
Assalamualaikum...

No comments:

Post a Comment