Monday, June 17, 2013

Happy Father's Day 2013

Assalamualaikum WBT...

3 bulan lebih tak update blog.Huh...bersawang penuh. Nak carik jalan masuk pun susah glerr..haisshhh...
Ermsss, seriyess  jadik kekok pulak nak restart menulis kat blog. Suatu ketika dulu, menulis di blog adalah sesuatu yang saya addict. Then, recently saya dapat few e-mails yang minta saya update this blog. Terharu beb...sob sob. There's people out there yang follow this blog, yang tunggu2 juga my new entry since past few months. Guys, really appreciates it. And yes, saya perlu share dengan kawan2, tak kesahlah hasil kerja saya ker, tips2 ker and ape2 sajer yang positive which somehow boleh memberi sesuatu yang baik kepada seseorang atau kepada lebih ramai orang, lagi bagus kan.

So, sebagai warm up...saya nak share ape yang saya dah buat for Father's Day tahun ni.
Quite busy dengan order, tak banyak yang saya buat for Father's Day. Since ade yang request for ready stock, so saya buat juga sumthing.
I bought this scrapbooking kit by Aprilisa Design. Just Like Dad - Kits


Saya telah guna some element daripada kit ini untuk buat Limited Edition Potpourri macam kat bawah. Main idea adalah nak buat potpourri ini a little bit masculine, pakai bow tie and ade misai melentik. Kat misai itu diselit father's day message - Selamat Hari Bapa 2013 dan 'Hati-hati Memandu' sebab nak sangat si bapa tersebut menggantungnya dalam kereta...hehehe. One thing yang saya suka pasal potpourri ni adalah corak cotton ni. Stripy and i like the colors. Macam kemeja orang laki2.
Bila saya nampak sesuatu, dan sesuatu itu sangat best (tapi it's only in my head), saya perlu realisasikannya secepat mungkin. Kalau tak, PASTI, saya akan lupa, cus saya sangat pelupa orangnyer even though, i have so many ideas...cheyyyy...
Moralnyer kawan2, kalau awak ada idea best, Do it straight away. Or else, it's only in your head and u gonna forget about once u have idea to do it as time goes by.

 

Nak lagik best, saya kasik free Father's Day Fridge Magnet untuk sesiapa yang purchase potpourri ini. Again, i used some elements from Just Like Dad - Kit.
Saya guna element from the kit, drag dalam photoshop. Tambah sket message and print menggunakan magnetic paper. Saya guna brand PRINZET. Lepas dah print, saya cut it out manually.

Untuk promosi sehari, dapatlah saya jual beberape ketul potpourri ni kepada beberape orang customer yang somehow terlihat iklan promosi saya kat FB. hehehe. Nama pon edisi terhad kan.

Inilah beberape ketul potpourri yang telah pon saya courier kepada tuannyer yang memesan.Thanks so much kawan2.


Ermss, lastly, sebelum saya akhiri entry kali ini, saya nak share digital scrapbook yang saya buat untuk husband saya sempena Father's Day 2013 ni.


Okay kawan2, macamana caranya sekalipun awak ekspresikan penghargaan awak kepada kepada insan yang bernama bapa, saya pasti, ia terbit daripada perasaan kasih sayang yang sangat suci, sangat tulus dan nilainya melebihi segala-gala di dunia ini.KASIH SAYANG = PRICELESS. Hanya kita yang mengerti ayah kita atau ayah kepada anak kita tu kan?

SELAMAT HARI BAPA 2013! Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment