Tuesday, June 18, 2013

Potpourri for Majlis Kesyukuran & Aqiqah

Assalamualaikum wbt...
Morning all..

Hari ini saya nak share satu order untuk customer yang masih dengan saya, but ready to deliver. Saya quite obsess dengan potpourri. So, bila ada orang soh saya bikin potpourri, memang teruja sangat...
Kali ini potpourri untuk majlis kenduri aqiqah baby girl, and  mamanyer nak warna purple. So, lepas a short discussion over the FB, saya pon dah dibenarkan memulakan tugas. Teruja beb...kebetulan saya ade satu cotton yang comel gler dalam simpanan.

Saya pun mulalah siapkan material.Kemudian,potong kain, buat measurement, jahit2, potong lagi, siaplah uncang kosong. Next, sumbat dengan fiber yang sudah diharumkan dengan potpourri fragrance dan ikat dengan ribbon. Beginilah ianyer...

Lepas tu, saya siapkan bunga2 cinta...dan...gentel2 ribbon(lupa nak snap gambo reben siap gentel)

Then, saya attachlah pada uncang yang siap diisi fiber tadi.

Ini gambo close up la konon...hehehe

Kemudian, bertemankan CD Empati daripada ADABAND (feveret band saya nieh..hihi), saya mendesign tag untuk letak pada potpourri. Inilah tag yang siap diprint dan manually cut.

Lepas tu, saya attachlah tag tadi pada salah satu hujung reben yang digentel sebelumnyer... :)
 

Eheh, macam ngajar masak2 pulak rasenyer...seterusnya Puan2, kita masukkan dalam pelestik. Dan ikat ler dengan reben ikut suker hati kamu. Tadaaaa....siap sudah.

Okeylah, Sekian Terima Kasih.

Dah nak siang ghupernyer...
Baik saya bla sebelum hero2 saya bangkit.

Assalamualaikum and have a great day! :)

No comments:

Post a Comment