Saturday, September 14, 2013

Doorgift Majlis Kesyukuran


Assalamualaikum wbt....
Been so long tak menulis dalam blog. Since my last post, hidup saya memang agak hectic especially with new routine ulang alik hospital utk sesi terapi dan sebagainya...
Anak saya Akid, dah mula pakai hearing aid... and alhamdulillah, the latest news, Insya allah Akid akan jalani pembedahan cochlea implant  dalam masa terdekat ni...

Today, just nak share satu job yang saya buat untuk customer couple of months ago. Saya diminta buat doorgift set utk. guest sempena majlis kesyukuran kalau tak silap anak customer saya ni, diraikan untuk majlis berkhatan. I was so happy sebab customer ni berikan sepenuh kepercayaan untuk saya buat segala-galanya...hah hah hah... 
My current obsession adalah vintage and retro... Anything and everything vintage and retro, memang sangat2 menarik perhatian saya.
So, saya  cuba 'vintage' kan job kali ini.(suker tengok vintage wedding omputih yang guna minimal color), I chose earth color... I like the tone...


Saya start dengan this thing i called ' daisy with wooden peg'. Daisy tu die cut dengan big shot guna waste paper kotak yang saya order from a friend. Bulat kat tengah2 daisy tu, satu saya guna kraft paper, and satu lagi saya guna ivory card..
Daisy ni saiz besar jugak, sebab tu, saya attached kat wooden peg size besar (yg guna sidai kain tu.. :)


Then, ini drawstring pouch bag yang saya buat guna unbleached cotton(belacu). Just one layer drawstring pouch.Saya suke warna linen ni...very natural tone...
(unbleached cotton ni paling senang, u oll boleh dapat kat NAGOYA)

So, ini simple labeling saya buat siap2...Since customer nak my choc chip cookies, saya siapkan label untuk choc chip dan sticker untuk bahagian belakang packaging.
 
 Ahhahhh...ini gambar2 yang diambil untuk tujuan promosi dan pemasaran...hah hah hah...Ada selerak2 atas mejalah, tetiba teringat nak masukkan dalam bakul pulak...konon2 okay...
Masa tu banyak sangat tengok gambar2 vintage...so konon2 la sekejap jadik fotografer x bertauliah...
BTW..kalau perasan, tagging and labeling saya hanye guna color, itam, putih, cekelat..
Hmm...Tali jut tu saya beli kat Mr DIY, lame dulu ...so, saya guna ape saje yg ade sesuai kerja yg saya tgh dealing with. 
Tuhari saya beli jut kat kedai WAKIM (wakimpack.blogspot.com)
ade yang 3 ketul 10hinggit, and ade seketul 10 hinggit... erghhh, saya pantang jumpelah...
Pegilah kedai WAKIM... macam2 bende best boleh dijadikan packaging ade jual kat situ.
P/S: itu cookies saya baked sendiri yer.. hee hee


Kemudian cookies tadi saya masukkan ke dalam drawstring pouch bag.
Saya suker, sebab saya rase, dier dah ade2 vintage look di situ...at leastkan, terima kasih sgt. customer, kerana order ini bagi saya peluang bereksperimentasi... :)


Ini brown paper bag yang saya design seadanya sesuai theme yang saya ketengahkan.And begitulah fungsi 'daisy with wooden peg' yang saya citer diawal tadi. :)
 Moga tempias job saya kali ini memberi inspirasi untuk anda buat sendiri. 
 
Ini juga hasil eksperimen vintage styling. Boley ker?
Hah hah hah...
suker ati masing2 la kan....

HARGA: 
(ramai soh saya publish rege, senang nak buat kire2 katernyer) :)
As per above photos

Paper bag medium size with design - RM1.7/pc (min order 50pcs)
Daisy with wooden peg - RM 1.5/pc (kalau nak beli dier ajer) - min order 50pcs
70sen/pc ( kalau purchase sekali dengan paper bag) - min order 50pcs
Cookies - size ~ 3.5inch rm4.5/pc (all include, spt dalam gambar) - min order 30 pcs
Drawstring pouch bag - rm5/pc (min order 50pcs)

HARGA PAKEJ: RM10/set (min order 50set)
Tidak termasuk kos penghantaran.

Pls e-mail: khamjoedesign@yahoo.com jika berminat menempah.

pls follow my IG @KhamJoe untuk latest update. 

Bye. Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment