Wednesday, September 18, 2013

Doorgift dan Dulang Hantaran Majlis Pertunangan : Part 1


Assalamualaikum wbt....
Thanks kepada yang sudi follow my blog...yang membace my entry...
Really appreciates it.. 
Hari ni saya nak share lagi satu job yang saya buat untuk customer also couple of months ago.
Job ini sempena majlis pertunangan, dan saya kena buat hantaran dan doorgift untuk kedua-dua belah pihak... FYI, saya tak ambil tempahan hantaran at the moment, tapi order kali ni, exceptional sket sebab customer saya ni, merupakan first customer yang order barang saya since 2003 lagi... dah macam kakak saya sendiri... banyak kali dah saya buatkan job untuk event2 beliau. Alhamdulillah...
I love you kak (...kalaulah awak bace blog saye)

Macam biasa, akak ni feveret dier nempah potpourri saya.Thanks to you kak, sebab peluang2 beginilah saya boleh eksperimen dan menambah baik hasil kerja saya.
And ini potpourri untuk sebelah pihak perempuan nak bagi kat guest. Saya diberitahu nak kaler biru, cream & sikit warna merah terang....

 
 Jadi, potpourri kali ini kelainannya adalah saya personalized wording kat sachet dengan menggunakan 'iron on transfer paper'.
Banyak kerja lah sket, since nak kena potong satu persatu-satu design yang dah print kat paper tu.Kemudian nak transferkan pulak design tu ke atas sachet. Tapi saya suka dier punyer hasil... Memang bestlah buat job ni... 
Bunga tu pulak, adalah paper flower yang saya die cut dengan big shot dan kemudian digulung (swirl) manually.


Sekarang, cerita deko dulang hantaran... Kesemua bahan2 ni, customer saya sediakan. Saya cuma deko kan ajer... So, saya memang gunakan sepenuhnye bahan2 yang disediakan. :)


Inilah sebahagian dulang hantaran yang saya siap hiaskan bersama-sama dengan barangan hantaran. Dan dulang hiasan yang kosong, rasanya untuk letak manisan. Saya memang tak pakarlah bab deko mendeko dulang hantaran ni, tapi kalau diberi peluang dan kebebasan untuk menghias, saya suka deko yang simple.

Okay, next entry saya kongsi pulak gambar hantaran dan doorgift sebelah pihak lelaki yer...

HARGA:
Untuk Potpourri seperti dalam entry ini ialah RM9/pc.
Minimum order adalah 50pcs
Jika kurang daripada 50pcs, harga adalah RM10/pc
Sila e-mail: khamjoedesign@yahoo.com jika berminat menempah


Okey, till next time. Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment