Sunday, April 25, 2010

Bag Experimentation: Lining Bag

Saya masih bereksperimentasi untuk mempelbagaikan koleksi bag (it's a matter of time) still,saya positif tentangnya.Semalam saya berjaya buat lining untuk bag.Puaslah saya membelek2 tote bag yang saya beli dulu.Membayangkan bagaimana nak pasang lining.Maklum saja, saya bukan pro menjahit dan masih hijau dengan bidang yang satu ini.


Macam inilah rupa bag yang dah siap tu. Saya guna body pattern reusable grocery bag.Just tambah pocket di luar dan di bahagian dalam.

'Model' with bag :D The straps cukup panjang kalau nak sling pon cun!


Material untuk bahagian luar; heavy weight cotton.Boleh taruk banyak barang since the space is wider dan lebih bebanan sebab materialnya yang tahan lasak.


Ini kes nak cepat dan tak reti nak taruk zip tehehe...So, letak loop ajer.


Material untuk lining ni macam pvc pon ada.Saya beli kat Nagoya atas advice sis in law saya yang lebih berpengalaman dalam bidang jahitan.Tapi praktikal juga sebab it's waterproof!
Nampak dak pocket kat dalam tue?...:D


Yeahhh! sempat lagi letak label...:D
A little snap inside the bag(susah lah nak snap properly)
BTW, this bag will be given kat anak jiran saya yang nak masuk college next month.Dia berkenan ngan grocery bag, tapi this one more proper for college girl I think.

Satu kepuasan membuat bag.Tak terluah dengan kata-kata.Saya nak try lagik.Nak taruk lining fancy2 pulak.Do check me out frequently :D

Erms, actually, ada request for tote bag.Kalau dah confident, I'll make for them and surely will post new entry about it.

Thanks kawan2 yang sentiasa menyokong saya selama ini.And also my beloved family who always be there for me.

No comments:

Post a Comment