Friday, April 16, 2010

DIY: Personalised Flag Tag

Minggu ni, memang saya sangat sibuk siapkan bulk order untuk grocery bags.So, saya tak dapat nak update blog setiap hari.Thanks anyway kepada kawan2 yang comment dan e-mail supaya saya selalu share project2 yang saya buat.Insya allah saya akan cuba. Dan saya sebenarnya memang suka sekali kalau dapat share idea dengan anda.Untuk entry kali ini saya ada satu DIY project yang sangat simple.'Flag Tag' yang boleh anda letakkan atas cuppies.

Saya selalu nampak flag tag macam ni dijual di bakery supplies.Dari situlah saya dapat inspirasi nak buat sendiri.Sebab kalau buat sendiri, saya boleh personalised tag itu mengikut theme yang saya mahukan.Yang lebih penting, lebih menjimatkan wang. :D


Antara bahan-bahan yang perlu disediakan untuk DIY kali ini:Printed tag(sebab kita nak nampakkan tag itu nanti seperti bendera, perlulah tag itu berbentuk segiempat tepat-reserved satu bahagian untuk letak tooth pick), cutter/gunting, tooth picks, pembaris, double sided tape(wajib), cutting mat(optional).


Potonglah printed tag satu persatu.Guna cutter/gunting - ur choice :D


Pada bahagian belakang tag yang direserved untuk letak tooth pick, letakkan double sided tape.Letakkan pada semua tag yang telah dipotong tadi.


Buka pelekat double sided, kemudian letakkan sebatang tooth pick(trpulang sama ada nak ambil daripada bahagian yang runcing atau nak buat macam saya- always be ur choice).Then, roll sikit supaya jadi macam 2nd part gambar kat atas ni.(sekarang anda boleh agak berapa banyak space nak reserve untuk nak buat flag macam ni kan?) :D


Well, these are the outcome...
Senang kan?


Kalau anda tak pakar nak deco cuppies(macam saya lah). Letak aje flag tag kat atas cuppies tue, still look presentable kan?

Saya harap DIY kali ini boleh memberi inspirasi kepada anda.Selamat mencuba!

Note:Anda boleh mencuba sendiri idea ini di rumah.Tetapi anda mungkin juga tiada masa membuatnya.Serahkan kepada saya :D. Untuk sebarang pertanyaan lanjut call/sms Kham (013 3943103) atau e-mel ke kham_joe@yahoo.com/khamjoe@gmail.com atau boleh tinggalkan message di box facebook:Khamsaini Johari.THNX

No comments:

Post a Comment