Wednesday, April 7, 2010

Steamed Chocolate Moist Cake with Cocolate Fudge Topping

Kali ini saya nak share resipi kek kukus. Untuk dapatkan resipinya, sila klik foto di bawah yer :D
Disamping itu saya nak share idea membuat recipe card.Tak kisahlah macam manapun designnya, tapi fungsi recipe card ni, sangat besar kepada sesiapa yang suke kumpul resipi dan suka baking. Secara peribadi, saya suka betul idea ini. Kad resipi ni membantu kita mengelaskan resipi2 kegemaran.Menjimatkan masa kalau dah diorganize dengan betul.Saya biasenye make full use of both sides(depan belakang taruk recipe)..

Saya harap anda akan mencuba resipi ini nanti :D...and try buat recipe card juga eh :D


Ini pulak resipi chocolate fudge yang saya selalu guna untuk topping cum filling.OK sangat la untuk beginner macam saya ni, setakat nak buat kek birthday anak..:D Enjoy!

Antara koleksi recipe card saya

Macam ni lah yang saya maksudkan memudahkan.Ambil ajer magnetic button, letak resipi yang nak di guna di pintu fridge.Tak perlu la nak keluarkan buku resipi dan bagai( sebab selalu guna buku resipi time nak baking dedulu, macam2 bahan ada dalam buku resipi saya itu)

Lepas kek dah masak, eloklah dibiarkan sejuk kesuhu bilik dulu sebelum letak topping...

Coklat putih ni, untuk menambah warna sajer...tapi eh...memang best pun rasenyer...nyum nyummm!

Ini pulak, gambar kek kukus yang selalu saya terima untuk majlis perkahwinan.Kalau berminat anda boleh hubungi saya. Pernah sampai KL kek ni, Insya allah bulan 5 nanti, akan sampai ke Bentong pulak. :S)

Note:Jika anda berminat menempah kek kukus sebagai buah tangan majlis perkahwinan, boleh hubungi Kham(013 3943103) atau emel ke kham_joe@yahoo.com atau boleh juga tinggalkan message di box facebook:khamsaini johari.THNX

No comments:

Post a Comment