Friday, January 18, 2013

Mini Pomander Ball & Topiary

Assalamualaikum wbt....
Thanks kepada yang drop by here.Really appreciate ur visit and thanks a lot for your time.
Alhamdulillah selesai sudah demo cutting machine last week, which personally, saya sangat happy dengan participation semua yang hadir pada hari tersebut.Saya sebenarnya terlupa nak snap gambar2 pada demo tersebut. But, saya akan cuba dapatkan gambar2 pada hari tersebut from others and share dengan semua , insya allah.

Hari ini saya ingin share beberapa gambar pomander ball yang saya buat menggunakan pelbagai warna & pomander ball yang saya telah jadikan topiary seperti yg saya beritahu dalam entry sebelum ini.

Inilah antara pomander ball yang telah saya buat dengan menggunakan paper flower yang dihasilkan dengan 'die' Bitty Blossom by Donna Salazar. Bagi sesiapa yang memiliki craft cutting machine, anda boleh beli 'die' tersebut untuk menghasilkan bunga seperti yang saya buat ini.

Untuk menghasilkan sebiji pomander ball bersaiz seperti ini, saya perlu gunakan 'die' Bitty Blossom bersaiz paling besar. 10 keping A4 paper digunakan untuk form sebiji pomander ball, this size. Saya gunakan A4 80gsm( nipis shj)

Ini pula pomander ball yang saya dah transform menjadi topiary yang indah.Saya gunakan chop stick yang paling murah. Kemudian saya balutkan dengan flower tape(ada jual di kedai bunga).Dan saya cucukkan pada pomander ball. Saya masukkan flower foam(juga ada dijual dikedai bunga) dalam pasu(this one i bought from IKEA-RM1.5/pc).Kemudian, saya penuhkan dengan artificial flower warna putih (Biasenya kalau beli artificial flower bouquet, pasti ada bebunga kecil- saya panggil bunga asesori.Inilah bunganya. The big flower saya guna untuk buat bunga pahar, dedaun dan bunga2 kecil ini saya asingkan dan simpan)
and tadaa! we can produce this amazing topiary daripada bahan2 biasa je. But u have to have cutting machine kalau anda mahu kerja2 craft anda menjadi lebih mudah & menyeronokkan.

Bagi yang ingin tahu mengenai cutting machine, anda boleh join us dengan menyemak jadual demo & workshop yang saya adakan di ruang kedua bahagian kanan blog ini. So far for this month, demo tersebut telah pun berlangsung, tapi kita akan update tarikh baru demo cutting machine ini pada masa akan datang.Insya allah.

Till next time.Thanks Lovelies!




 

1 comment: