Friday, January 18, 2013

Projek Biru Hitam

 Assalamualaikum Wbt..
As usual, thanks kepada yang sudi membaca blog saya.Really appreciate your visit and your time.
Hari ini saya ingin share satu order yang saya buat untuk seorang customer which I named it - Projek Biru Hitam.Actually itu theme color yang dipersetujui dan ianya adalah untuk Majlis Aqiqah.Apa yang saya perlu buat adalah 100pcs fancy cookie 'Teddy Bear' dan 100pcs handmade paper bag.


Ini fancy cookies pertama saya untuk tahun 2013.Ada yang ingin saya share resipi dan tips2 untuk deco fancy cookies. I should thanks Sweet Sugar Belle for sharing everything I need to know about fancy cookies. So, pls go to her blog and dapatkan segalanya tentang fancy cookies di sana. Daripada resipi hinggalah cara2, tips2 berguna yang beliau gunakan which I think sangat2 practical.

 Ini pula merupakan paper bag yang saya buat untuk event tersebut. It's 'so handmade'.Saya banyak gunakan cutting machine terutamanya untuk memotong alphabet dan printing material.

Ini merupakan design utama.
For background hitam, saya guna 'die' Spellbinder Nestabilities -Lacy Squares.
Alphabet ADAM RAYYAN dan '&'- saya guna 'die' by Die-namics.
Round shape - 1.25 inch for babies' image & stuffs, Tq tag - 2 inch, both by LifetsyleCrafts (Nesting Circles)
Scallop shape 2.5 inch - Marvy Uchida paper puncher

 Ini the most tiring part. All the alphabet kena cut one by one sebab saya guna Bigshot yang manual. Anyway, thanks Ila (my assistant) yang banyak gler membantu.Then, pada bahagian belakang setiap 'die cut' saya letakkan foam adhesive yang akan dibuka untuk attach pada paper bag.

Untuk wording dan background, saya guna doble-sided adhesive yang biasa.

 Tadaa!...Beginilah design yang dah siap. So, bestkan kalau ada craft cutting machine. Macam2 yang boleh dihasilkan. So,pls join our cutting machine demo & feel the experience.

 Finally, saya siapkan paper bag ini dengan menggantungkan tag pada ribbon & string dan cantikkannya lagi dengan menambahkan ready made paper flower(tak sempat nak buat bunga sendiri, hihi)

Till next time. Thanks all.

Cookies - RM5/pc (MOQ 50pcs)
Paper bag - RM8/pc (MOQ 25pcs)




No comments:

Post a Comment