Tuesday, May 18, 2010

Happy Teacher's Day: Another Hectic Week

Seriously, another hectic week for me.Sangat2! Geram rasenye sekali sekala saya masuk ke sini kerana ada bebarape tutorial yang saya teringin nak kongsi terpaksa saya keep dulu dan terlalu banyak photo yang saya nak upload pun saya kena keep jugak.Tapi lambat laun akan saya kongsikan semuanya dengan anda, Insya allah.Last Sunday was Teacher's Day.Kesempatan ini, saya ingin wish kepada semua guru2 yang pernah mengajar saya, juga rakan2 blogger dan silent readers yang kerjayanya adalah guru walau ape sekalipun subjek yang anda ajar...'SELAMAT HARI GURU 2010'...semoga kalian semua diberkati Allah SWT.Kali ini ada satu order sempena Teacher's Day yang saya buat dan saya nak ceritakan tentangnya.


Saya terpaksa ambil few orders only, sebab kesuntukan masa.Most adalah daripada jiran2 saya yang saya tak mampu menolaknye :D Ini ditempah oleh Kak Ina(one of my neighbor as i said earlier)


Sachet kali ini menggabungkan 3 warna yang saya pilih secara 'suka hatiku'...hehehe...Saiznya juga extra big.In the next entry anda boleh lihat beza saiz sachet ini berbanding yang standard size saya selalu buat.


Yay! label ini ditempah daripada Izue. Suatu kegembiraan dan kepuasan melihat label ini tiba kepada saya beberapa hari lalu.


Untuk detail bagaimana saya buat stamping pada fabric, click HERE

Sorry, nak highlight lagi label tu...Hehehe


Potpourri yang diorder 8 sahaja sebenarnye...tapi saya buat extra kerana bersebab..nak taw kenape, tunggu entry2 akan datang...


Some requested with teachers' name together with the sachet.Akhirnye saya decide buat begini...



Macam inilah sachet yang telah siap dipack.Got the idea? Haa...guna ajer pembungkus pisang goreng yang regenyer murah ajer tu.Embellished it with some accesories, see how gorgeous it become now? Senang nak bukak, tadelah sesi koyak mengoyak wrapping paper...hehehe :D

Note:Kalau anda berminat menempah personalised gift mcm di atas, bolehlah berunding dengan saya.Call/Sms Kham(013 3943103).atau e-mail ke kham_joe@yahoo.com / khamjoe@gmail.com atau saya paling prefer tinggalkan message ke dalam box saya di facebook:khamsaini johari.THNX

6 comments:

  1. Salam Kak Kham,
    seriously Kak Kham memang talented la.
    Creative gile kot.
    Saya dari aritu nak try buat uncang macam kak kham buat tapi tak jalan2 lagi.
    Insyallah satu hari saya nak try lah.
    Tapi memang tak kan jadi secantik dan secreatice yang Kak Kham buat.
    Marvellous!

    ReplyDelete
  2. comel sangat gabungan warna sachet tu... cuteee

    ReplyDelete
  3. Suka idea packing guna pembungkus goreng pisang tu. Kreatif sangat.

    ReplyDelete
  4. salam...

    saya sgt seronok terima hadiah ni daripada anak murid saya Danish Rifaiy(SK Nyatoh) pagi tadi..dah saya gantungkan dlm kereta saya..good idea & sgt kreatif!!!

    -ustzh wawa-

    ReplyDelete
  5. Salam To all :)
    first of all, thanks sbb sudi memberi komen di sini which i really2 appreciate.

    to miza_hana: All d best to u, akak dulu telah habiskan bermeter2 kain untuk selesa membuat uncang tu.Insya allah, awak juga akan sebegitu with lotsa practise. :D

    to tini & aida: i hope it will inspire u...:D

    to ustzh wawa: i'm speechless, really.thanks a lot kerana sudi dropping by here.at least saya taw, label dan url address yang saya enclose itu benar2 bermanfaat.

    thanks a lot all...

    love,
    Kham

    ReplyDelete
  6. kham fabric aper yg kham guna br uncang ni...

    ReplyDelete